Pakjes

Binnenlandse pakjes

Drie klantensegmenten zijn belangrijk voor bpost: B2C, de levering van goederen van bedrijven zoals e-tailers aan consumenten, B2B voor zendingen tussen bedrijven zoals wisselstukken of bevoorradingen van winkels en tot slot C2C-pakjes die consumenten onderling als geschenk versturen of wanneer ze via internet goederen verkopen.

B2C

Vandaag kopen Belgen meer en meer online en stijgt de e-commerce fors in belangrijke sectoren zoals schoenen, mode, consumentenelektronica en boeken.

Daardoor worden er logischerwijs ook elke dag meer pakjes verstuurd.

bpost parcels is leider in het B2C-pakjessegment (dat bestaat uit e-tailers, postorderbedrijven en retailers). Vooral dankzij ons netwerk, dat verschillende leveringsmethodes voorziet: aan huis, in een PostPunt of postkantoor of een pakjesautomaat.

Sinds 2015 biedt bpost ook uitreiking op zaterdag aan en werd een test gedaan met levering op zondag.

B2B

Het B2B-pakjessegment biedt geweldige groeikansen voor bpost, het is een segment dat nu volop ontgonnen wordt.

Door middel van specifieke diensten voor kleine ondernemingen in de postkantoren, wil bpost de pakjesbusiness vergemakkelijken.

C2C

In het C2C-segment concentreert bpost zich op een verhoogd gemak voor de klanten die pakjes versturen en ontvangen via e-commerce-activiteiten.

Naast diverse prepaid-pakjesproducten, bieden we ook een online tool aan zodat afzenders hun pakjesetiket meteen kunnen betalen en afdrukken. De zending wordt online beheerd, tegen een zeer competitieve prijs.

Internationale pakjes

Terwijl we voortbouwen op het werk van de voorbije jaren, wil bpost in de toekomst nog ambitieuzer zijn op internationaal vlak.

Daartoe hebben we een nieuwe organisatie opgericht onder de nieuwe merknaam "Landmark Global", a bpost company".

Landmark Global integreert vroegere dochterondernemingen van bpost International en omvat verschillende infrastructuren die strategisch gelegen zijn in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, België, China, Hong Kong, Singapore en Australië.

Door één groep te worden zijn onze uitreikingsfaciliteiten beter verbonden, wat dan weer leidt tot een groter bereik, meer doeltreffendheid en betere transittijden.